Από το Alterthess
Επιβεβαιώνει πλήρως ο ΟΛΘ το δημοσίευμα μας περί διαρροής σε κοντέινερ
με φορτίο της Ελληνικός Χρυσός το Σάββατο. Όπως αναφέρει σε σημερινή
ανακοίνωση του ο ΟΛΘ «ενημερώθηκε από τον καπετάνιο πλοίου για διαρροή
φορτίου σε ένα κοντέινερ. Η ΟΛΘ Α.Ε. όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς και
παγίως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις ζήτησε την άμεση απομάκρυνση του
κοντέινερ από το χώρο του λιμένος». Ο ΟΛΘ δηλώνει ακόμη ότι «από το λιμάνι της
Θεσσαλονίκης διακινούνται φορτία που επιτρέπει η ελληνική και ευρωπαϊκή
νομοθεσία και μόνο αυτά» καθώς και «στους χώρους της ΟΛΘ ΑΕ ούτε αποθηκεύονται,
ούτε συσκευάζονται επικίνδυνα φορτία». Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διακομίζονται
επικίνδυνα με τοξικά φορτία μιας και το υλικό της Ελληνικός Χρυσός
υπόκειται στις διατάξεις της SEVESO ΙΙ που αφορά επικίνδυνα βιομηχανικά
απόβλητα. Η δημοσίευση του συμβάντος της διαρροής ήδη προκάλεσε σήμερα την
αντίδραση φορέων και κομμάτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα πραγματοποιήσει συνέντευξη τύπου για
το θέμα την Δευτέρα ενώ καταγγελία για το ζήτημα αυτό έκανε τόσο η ΔΗΜΑΡ όσο
και οι Οικολόγοι Πράσινοι. Εκπρόσωποι του ΚΚΕ επισκέφθηκαν σήμερα το λιμάνι
όπου ενημερώθηκαν από τις λιμενικές και τελωνειακές αρχές για το περιστατικό
υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι αποδεικνύεται ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι
ανεπαρκέσταση και από τη στγιμή που προκαλούνται προβληματα απο τη μεταφορά των
φορτίων θα πρέπει να αναλογιστούμε το μέγεθος των προβλημάτων που θα προκαλέσει
η ιδια εξόρυξη χρυσού.
Τα ερωτήματα παραμένουν παρ`όλα αυτά αναπάντητα από τις αρμόδιες
αρχές. Γίνονται οι κατάλληλοι έλεγχοι σε όλα τα στάδια μεταφοράς του φορτίου
αυτού από την Χαλκιδική μέχρι την Θεσσαλονίκη και το λιμάνι; Αν και εφόσον
αποθηκεύονται σε ειδικό χώρο έξω από το λιμάνι πριν να φορτωθούν στα πλοία έχει
αυτός ο χώρος άδεια; Μετά το συμβάν της διαρροής σε κοντέινερ στο λιμάνι τι
έκανε η Περιφέρεια για να διαπιστώσει και να ελέγξει τυχόν κινδύνους από τη
διαρροή αυτή; Που πήγε το φορτίο μετά το ατύχημα αυτό; Επέστρεψε στην Χαλκιδική
ή βρίσκεται ακόμη στην Θεσσαλονίκη; Τηρήθηκαν οι όροι μεταφοράς και αποθήκευσης
κοντέινερ με διαρροή; Αν η διαρροή συνέβαινε στο δρόμο και όχι στο λιμάνι όπως
συνέβη θα ενημερωνόταν κανείς; Το ατύχημα στη Ρεντίνα ήταν μια πρώτη απόδειξη
ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το φορτίο
μεταφερόταν με φορτηγά ανοιχτού τύπου, χύδην και όχι σε κοντέινερ, χωρίς
επισήμανση ADR για την μεταφορα επικίνδυνων υλικών, αποθηκευόταν σε χώρο στην
ΒΙΠΕ Σίνδου στην εταιρεία Balkan Logistics και στη συνέχεια μεταφερόταν στα
πλοία.
Η εταιρεία Balkan Logistics σύμφωνα και με την ίδια την
Περιφέρεια λειτουργεί παράνομα καθώς δεν έχει καμία άδεια λειτουργίας. Η Balkan
Logistics κατέθεσε τον φάκελο αδειοδότησηςστις 24 Σεπτεμβρίου λίγες
μέρες μετά το ατύχημα στην Ρεντίνα που έγινε στις 12 Σεπτεμβρίου! Μάλιστα όπως
ανακοινώθηκε στην σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής της
Περιφέρειας έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες κλεισίματός της.
Όπως αναφέρει συγκεκριμένα έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης
της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε απάντηση ερωτήσεων κοινοβουλευτικής
ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της περιφερειακής παρατάξης "Αριστερή
Ριζοσπαστική Ενότητα-Μπορούμε να τους σταματήσουμε" σχετικά με το
ζήτημα της διαρροής τοξικών στην Ρεντίνα η υπηρεσία « στα πλαίσια των
αρμοδιοτήτων της ( αδειοδότηση και έλεγχος ) της μονάδας
αποθήκευσης εμπορευμάτων και ορυκτών υλών της εταιρείας "BALKAN LOGISTICS
Ε.Π.Ε.". στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης (ΒΙ.ΠΕ.Θ.) στο ΟΤ49 Ενότητας
Σίνδου Δήμου Δέλτα της Π.Ε. Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε
αυτοψία στις 18.09.2013 στην μονάδα του θέματος όπου διαπιστώθηκαν
τα εξής :
1. Η μονάδα ήταν σε λειτουργία και διαθέτει την
ανωτέρω Α.ΕΠΟ καθώς και Πιστοποιητικό Πυροπροστασίας με Αριθμ. Πρωτ.
10948/Φ.701.4/12.07.2013 και ευρίσκεται στην διαδικασία κατάθεσης του Φακέλου
Αδειοδότησης. ( κατετέθη Φάκελος για την συγκεκριμένη δραστηριότητα
με Α.Π. 6232/24.09.2013 )
2. Εντός της αποθήκης επικινδύνων υπήρχε αποθηκευμένη
μικρή ποσότητα ορυκτών υλών ( μακροσκοπικά 3- 4 m3 σύνολο σε
δύο σωρούς ) και δεν έγινε κατά την ώρα της
αυτοψίας ούτε παραλαβή άλλου φορτίου ούτε υπήρχαν conteiners για
συσκευασία των μικρών ποσοτήτων που είχαν απομείνει. Από τις υπάρχουσες
ποσότητες ορυκτών ελήφθησαν από το κλιμάκιο δύο αντιπροσωπευτικά
δείγματα και εστάλησαν για χημική ανάλυση .
Η Υπηρεσία μας, σε συνέχεια των ανωτέρω και μετά την
εξέταση όλων των στοιχείων θα επιβάλει τις
προβλεπόμενες κυρώσεις στην μονάδα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία
στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της κοινοποιώντας τις ενέργειες της και σε
συναρμόδιες υπηρεσίες , διότι η μονάδα δεν μπορεί να λειτουργεί χωρίς Αδεια
Λειτουργίας ακόμη και εάν πληροί όλους τους όρους της ΚΥΑ και της Μελέτης
Ασφαλείας.»
soshalkidiki | 14/10/2013 στις 10:18 | Κατηγορίες: Δημοσιεύματα | URL: http://wp.me/p2S4tW-1yc
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου